Hvornår skal vi lægge den 3 flaske

3. maj 2022

Alder:
8 mdr.

Hvornår skal vi lægge den 3 flaske

Kære Helen

Tak for dit svar ifbm. Mit brev om hvorvidt vi skulle supplere med mælk. Jeg har et opfølgende spørgsmål.

I øjeblikket får min søn 3 flasker omkring kl 04/05, til eftermiddagslur og drømmeflaske. Vi vil gerne droppe flasken tidlig morgen for at gære plads til morgenmad, men det er fristende at lade den forblive af to årsager. Dels fordi min søn indimellem sover lidt videre og dels drikker han begrænset mælk i forvejen maks 400 ml. I gmsn., så jeg vil nødig nedsætte mælkeindtaget endnu mere. Han er en early bird, der står tidlig ...

Annonce

... op men vi kan ikke strække at lægge ham i seng senere end kl 19, hvor han er helt færdig efter dagens strabadser :)

Den 3. Flaske BURDE i følge din plan ligge efter aftensmad, men her vil han aldrig drikke mælk. Det hænger naturligt nok sammen med at han spiser aftensmad 1730 ish og som skrevet går i seng kl. 19.

Men hvis vi skal beholde drømmeflaske og eftermiddagsflaske, og afskaffe morgenflaske (og han fortsat ikke vil tage flasken efter aftensmad), hvornår kunne vi så med fordel finde plads til en 3. Flaske?

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge